RODO

Obowiązek Informacyjny
o Przetwarzaniu Danych Osobowych

 

Zgodnie z art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r.
w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE przekazujemy Państwu ogólne informacje dotyczące procesów przetwarzania danych osobowych w Biurze Obsługi Jednostek Oświatowych w Sulejowie.

Kto jest administratorem danych osobowych?

Administratorem danych osobowych jest Biuro Obsługi Jednostek Oświatowych w Sulejowie z siedzibą przy
ul Targowej 20, 97-330 Sulejów. Kontakt z administratorem jest możliwy pod numerem telefonu (44) 616 28 15 lub za pomocą poczty elektronicznej: oswiata@bojosulejow.pl 

Czy w Biurze Obsługi Jednostek Oświatowych w Sulejowie wyznaczono Inspektora Ochrony Danych?

Tak. Zadania Inspektora Ochrony Danych u administratora realizuje Pani Aleksandra Stańczyk, z którą można się skontaktować za pomocą poczty elektronicznej: kontakt@wbsystem.pl 

W jakim celu i na jakiej podstawie prawnej przetwarzane są dane osobowe?

Administrator przetwarza dane osobowe w ramach obowiązku prawnego ciążącego na administratorze zgodnie
z art.6 ust. 1 lit. c RODO oraz w przypadku danych szczególnej kategorii art. 9 ust. 2 lit. b i lit. g RODO w związku z uchwałą NR VIII/70/2019 Rady Miejskiej w Sulejowie z dnia 11 kwietnia 2019 roku w sprawie organizacji wspólnej obsługi administracyjnej i finansowej jednostek organizacyjnych prowadzonych przez Gminę Sulejów oraz uchwałą NR XXXIX/368/2021 Rady Miejskiej w Sulejowie z dnia z dnia 22  października 2021 r. w sprawie zmiany Uchwały nr VIII/70/2019 Rady Miejskiej w Sulejowie z dnia 11 kwietnia 2019 roku.

Dane osobowe są również przetwarzane w celu podjęcia działań zmierzających do zawarcia oraz wykonania umów cywilnoprawnych zawieranych przez Biuro Obsługi Jednostek Oświatowych w Sulejowie zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. b RODO, a w pozostałych przypadkach na podstawie wcześniej udzielonej zgody w zakresie i celu określonym w jej treści zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. a RODO.

Kiedy istnieje obowiązek podania danych?

W przypadku wyrażenia zgody, podanie danych osobowych nie jest obowiązkowe. Należy zaznaczyć, że wycofanie zgody nie wpływa na prawo przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem. W przypadku umów, podanie danych może okazać się konieczne dla zawarcia i wykonania umowy. Jeśli jednak podanie danych wynika z przepisów prawa, to jest ono obligatoryjne, a niepodanie danych może wiązać się z konsekwencjami takimi jak np. brak możliwości świadczenia usług administracyjnych i finansowych.

Komu będziemy udostępniać przedmiotowe dane?

Dane osobowe mogą być udostępnione organom władzy publicznej oraz podmiotom wykonującym zadania publiczne lub działające na zlecenie organów władzy publicznej, w zakresie i celach, które wynikają z przepisów powszechnie obowiązującego prawa. Ponadto dane mogą być udostępnione innym podmiotom, które na podstawie podpisanych umów przetwarzają dane osobowe, dla których administratorem jest Biuro Obsługi Jednostek Oświatowych w Sulejowie, np. podmioty wspierające w zakresie obsługi i konserwacji systemów informatycznych, operator poczty tradycyjnej, bankowość elektroniczna i in. Administrator nie będzie przekazywać danych osobowych do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej.

Jak długo administrator przetwarza dane osobowe?

W zależności od podstawy prawnej przetwarzania, dane osobowe mogą być przetwarzane do czasu wycofania zgody na przetwarzanie danych lub do czasu, aż ustanie okres zobowiązujący administratora do przechowywania danych w związku z odpowiednim przepisem prawa.

Jakie prawa przysługują osobom, których dane osobowe są przetwarzane?

Każdemu przysługuje prawo dostępu do swoich danych osobowych i otrzymania kopii danych osobowych podlegających przetwarzaniu; sprostowania nieprawidłowych danych; żądania usunięcia danych (prawo do bycia zapomnianym) w przypadku wystąpienia okoliczności przewidzianych w art. 17 RODO; żądania ograniczenia przetwarzania danych w przypadkach wskazanych w art. 18 RODO; wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych  w przypadkach wskazanych w art. 21 RODO; przenoszenia dostarczonych danych, przetwarzanych
w sposób zautomatyzowany na zasadach przewidzianych w art. 20 RODO. Aby skorzystać z przysługujących praw należy skontaktować się z Administratorem lub Inspektorem Ochrony Danych. Ponadto każdemu, kto uważa, że jego dane osobowe są przetwarzane niezgodnie z prawem, przysługuje prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego (PUODO, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa).

Czy administrator przetwarza dane osobowe w sposób zautomatyzowany?

Nie. W trakcie przetwarzania danych osobowych nie dochodzi do wyłącznie zautomatyzowanego podejmowania decyzji ani do profilowania, o których mowa w art. 22 ust. 1 i 4 RODO. Oznacza to, że żadne decyzje dotyczące osób, których dane dotyczą nie będą zapadać wyłącznie automatycznie oraz nie stosuje się ich profilowania. 

Rejestr zmian

Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 23 sierpnia 2024 13:41
Dokument wprowadzony do BIP przez: Sylwia Ogłoza
Ilość wyświetleń: 383
01 sierpnia 2025 14:20 (Sylwia Ogłoza) - Zmiana treści zakładki.
01 sierpnia 2025 14:19 (Sylwia Ogłoza) - Zmiana treści zakładki.
01 sierpnia 2025 14:19 (Sylwia Ogłoza) - Zmiana treści zakładki.
Zatrzymaj banner przewijany