Wycieczka do Krakowa 29.09.2016 r.

29.09. 2016 r. w ramach projektu unijnego „Uczę się i nauczam – wsparcie uczniów
i nauczycieli szkół publicznych w Gminie Sulejów” 20 uczniów Szkoły Podstawowej im. Jana Pawła II w Witowie uczestniczyło w atrakcyjnej wycieczce przyrodniczej do Krakowa.

Od godzin przedpołudniowych wraz  z przewodnikiem spacerowaliśmy po Ogródkach  Doświadczeń im. Stanisława Lema. Na powierzchni ponad 6 ha parku rozmieszczone były:  urządzenia demonstrujące zjawiska fizyki,  ekspozycja geologiczna „Geo-gródek”,  ekspozycja sensoryczna „Zapachowo”,  zielony labirynt z cytatami Stanisława Lema – „Lem-birynt”.

Zwiedzanie Ogrodu polegało na doświadczaniu sensorycznym. Zwiedzający dotykali  instalacje stanowiące eksponaty, za pomocą  różnorodnych zmysłów doświadczali na sobie ciekawych zjawisk fizycznych i przyrodniczych. Poprzez zabawę i samodzielne wykonywanie eksperymentów każdy wzbogacał swoją wiedzę o otaczającym nas świecie. Na terenie ogródków doświadczeń uczestniczyliśmy w  ciekawej lekcji o ciśnieniu. Uczniowie lepiej poznali zjawiska i rzeczy, o których uczyli się w szkole,  rozwijali  myślenie, spostrzegawczość, wyobraźnię oraz utrwalili zdobytą wiedzę. Poznaliśmy zagadnienia dotyczące prędkości dźwięku i rozchodzenia się fal dźwiękowych. Obejrzeliśmy różnorodne zjawiska optyczne i hydrostatyczne. Ogromną radość wszystkim sprawiły dwa lustra, krzywe zwierciadła i lustro walcowe. Panie oczywiście skorzystały z lustra wyszczuplającego sylwetkę. Szkoda tylko, że taka sylwetka nie pozostawała po odejścia od tego cudownego zwierciadła.

W południe „wpadliśmy” z krótką  wizytą na Rynek Krakowski. Tam zwiedziliśmy Kościół Mariacki, Sukiennice oraz  pomnik Adama Mickiewicza.

Następnym etapem naszej przyrodniczej przygody była wizyta w Muzeum Inżynierii Miejskiej – połączona z kolejną lekcją.

Przewodnik oprowadził nas po Sali interaktywnej, której tematem przewodnim było koło. Wystawa składała się z 35 modeli obsługiwanych przez zwiedzających. Modele ilustrowały różne aspekty koła w życiu człowieka, w nauce i przyrodzie. Podczas lekcji uczniowie poznali zagadnienia gęstości cieczy, budowę maszyn prostych oraz zjawisko grawitacji.

W kolejnej Sali muzeum obejrzeliśmy wystawę poświęconą rozwojowi Krakowa widzianej
z perspektywy inżynierii miejskiej. W skład tej wystawy wchodziły systemy zaopatrujące mieszkańców w  wodę, energię elektryczną i gaz. Poznaliśmy systemy sieci kanalizacyjnej, gospodarkę odpadami, infrastrukturę drogową i komunikację miejską.

Opiekę nad uczniami sprawowały panie Hanna Kopeć, Wanda Sawa i Joanna Pełka.

Wyjazd zorganizowała pani Hanna Kopeć.

Rejestr zmian

Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 24 marca 2017 14:12
Dokument wprowadzony do BIP przez: Izabela Dróżdż
Ilość wyświetleń: 1078
24 marca 2017 14:29 (Izabela Dróżdż) - Zmiana treści zakładki.
24 marca 2017 14:28 (Izabela Dróżdż) - Zmiana treści zakładki.
24 marca 2017 14:26 (Izabela Dróżdż) - Zmiana treści zakładki.